Just Blogging My Thoughts...

Wednesday, April 18, 2007

H ελληνική διάσταση του Web 2.0 και των Digital Media

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε το άρθρο που έγραψα (και που θα δημοσιευτεί στο AdBusiness στις 23/04) για τo web 2.0 και τα digital media στην Ελλάδα.

H ελληνική διάσταση του Web 2.0 και των Digital Media

Όλοι εμείς που ανήκουμε στο χώρο του Interactive Marketing κάνουμε συχνά λόγο για τη ψηφιακή επανάσταση και το Web 2.0 - τη δεύτερη γενιά του Internet που χαρακτηρίζεται από τα social networking sites, το user generated content και τη δυνατότητα των χρηστών για online collaboration. Η γενιά αυτή έχει επιφέρει ένα είδους επικοινωνιακής επανάστασης, παραδίδοντας στον καταναλωτή τον έλεγχο των media (consumer in control) και συνεπώς των διαφημιστικών μηνυμάτων που «καταναλώνει».

Αναρωτιέμαι, όμως, εάν αυτή η επανάσταση – που είναι εμφανέστατη στις τεχνολογικά εξελιγμένες αγορές, αλλά πλέον και στην Ελλάδα – έχει γίνει αντιληπτή από τον Έλληνα marketer, τις διαφημιστικές εταιρίες, τα media shops και τη συνολική Ελληνική αγορά της επικοινωνίας.

Έχει γίνει για παράδειγμα αντιληπτό ότι σε “broadcast yourself websites” όπως το Youtube.com, υπάρχουν 250.000 Έλληνες επισκέπτες που παρακολουθούν, «ανεβάζουν» και σχολιάζουν εκατοντάδες videos καθημερινά; Πολλά από αυτά είναι user generated, αφορούν σε σημαντικά και ασήμαντα καθημερινά γεγονότα και θα τα ζήλευαν ακόμα και οι πιο επιτυχημένοι ρεπόρτερ.

Στο Google προφανώς θα μείνει κάποιος έκπληκτος όταν διαπιστώσει ότι υπάρχουν περισσότεροι από 10.000 Έλληνες ανά εβδομάδα (πιθανά ελληνίδες μητέρες) που πραγματοποιούν αναζήτηση με τη φράση «παιδικά παιχνίδια», σύμφωνα με τα στατιστικά της καμπάνιας search engine marketing που τρέχουμε αυτή τη στιγμή για τη Fisher-Price.

Με το λανσάρισμα του Auris στην Ελλάδα, του νέου μοντέλου αυτοκινήτου της Toyota, έχουν γίνει σε διάστημα 1,5 μήνα περίπου 80.000 αναζητήσεις με τις λέξεις «Toyota» και «Auris», ενώ η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα παγκοσμίως (!) σε αναζητήσεις στο Google με τις παραπάνω λέξεις (πηγή: Google trends).

Στο pathfinder.gr υπάρχουν 9.000 κοινότητες/ “clubs” με 170.000 μέλη που ανταλλάσσουν απόψεις για μια πλειάδα θεμάτων: από το μπιλιάρδο και την κηπουρική μέχρι την πολιτική και τη μουσική. Στο zoo.gr υπάρχουν 190.000 άτομα που κάνουν networking, ενώ στο MSN Live Messenger 542.000 Έλληνες κάνουν chat και άλλοι 320.000 στο Yahoo! Messenger. Στο MSN Live Spaces 285.000 επισκέπτες διαβάζουν τις προσωπικές σελίδες φίλων τους, δημιουργούν photo albums, γράφουν, ανεβάζουν videos.

Επίσης, σε άλλα community και networking sites όπως στο hi5.com, στο myspace.com, στο joy.gr, και στο asmallworld.net χιλιάδες Έλληνες καθημερινά ασχολούνται με το δίκτυο φίλων που έχουν σχηματίσει, δημιουργούν περιεχόμενο, ανταλλάσσουν μηνύματα και έρχονται σε επαφή μεταξύ τους με τρόπο διαδραστικό.

Υπάρχουν 70.000.000 Blogs παγκοσμίως (user generated websites σε στυλ ημερολογίου), δημιουργούνται 120.000 νέα blogs και γράφονται 1.500.000 άρθρα καθημερινά. Στην Ελλάδα το sync.gr (blog aggregator site) έχει καταγεγραμμένα 8.750 ελληνικά blogs- αριθμός που αυξάνεται κατά 20 ανά ημέρα- το pathfinder.gr 2.240 blogs και το mad.gr 4.000 blogs. Παράλληλα, υπάρχουν blogs τα οποία δέχονται χιλιάδες επισκέψεις, ενώ εκατοντάδες είναι τα comments που ανταλλάσσουν οι χρήστες.

Το pestaola.gr έχει 40.000 επισκέπτες το μήνα, το blog του γνωστού συγγραφέα Νίκου Δήμου δέχτηκε σε 15 μήνες 1.000.000 επισκέψεις και 90.000 σχόλια χρηστών σε 332 άρθρα του. Το blog του ΠΑΣΟΚ,
http://dialogos.pasok.gr έχει εξελιχθεί σε «πραγματικό διάλογο» με δεκάδες comments την ημέρα και ανταλλαγές απόψεων. Όταν στην OgilvyOne “ανεβάσαμε” σε blog το ελληνικής
παραγωγής νέο TVC της Sprite που στηρίζεται στο concept του free running δεν αναμέναμε ότι δύο μήνες μετά θα γράφονται ακόμα σχόλια από λάτρεις του νέου αυτού sport.

Είναι, λοιπόν, προφανές ότι οι συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών, σε σχέση με την καθημερινή έκθεσή τους στα media, έχουν αλλάξει σημαντικά. H ρουτίνα κατανάλωσης media που έχει καθένας από εμάς (individual personal circuit) όλο και περισσότερο επηρεάζεται από την τεχνολογία. Κι αυτό γιατί η τεχνολογία είναι που μας δίνει την ευκαιρία να μην είμαστε πλέον απλά παθητικοί αποδέκτες μηνυμάτων, αλλά να επιλέγουμε και να διαμορφώνουμε το περιεχόμενο και την πληροφορία που επιθυμούμε.

Θα πρέπει επομένως να χειριζόμαστε και να αντιμετωπίζουμε τα Digital Media ως αναγκαία “media touchpoints” με τον καταναλωτή. Η διαδραστικότητα και το engagement, το προσωποποιημένο περιεχόμενο, η στόχευση και η λεπτομερής και real-time μέτρηση (όχι μόνο σε επίπεδο media metrics αλλά και σε επίπεδο ROI) αποτελούν μερικά μόνο από τα στοιχεία που επιτάσσουν τη συστηματική ένταξη του Interactive Marketing στα πλάνα και τη στρατηγική επικοινωνιακών ενεργειών.

10 Comments:

  • kala ta les, alla... oi perissoteroi diafimizomenoi, media shops, ad. agencies einai akoma eti fotos piso apo tin nea pragmatikotita pou perigrafeis.

    By Anonymous Anonymous, At 10:06 AM  

  • e kairos na doun to fos ta pragmatiko!:)

    Pou pisteyw oti anagastika tha to doun alla den xerw pote...

    Xristos

    By Blogger Christos Latos, At 10:12 AM  

  • Χρήστο πολύ σημαντικά τα στοιχεία που αναφέρεις, περιγράφουν με απόλυτο τρόπο το νέο τοπίο.

    Μου έκανε εντύπωση το στοιχείο σου από το Geegle Trends. Πρώτη η Ελλάδα σε αναζητήσεις? Εντυπωσιακό....

    kudos...

    By Anonymous Anonymous, At 1:18 PM  

  • Νίκο σχετικά με Google και Auris εάν δεις εδώ θα καταλάβεις.
    http://www.google.com/trends?q=auris&ctab=1&geo=all&date=2007

    Βέβαια το μοντέλο έχει λανσαριστεί μόνο σε κάποιες αγορές και όχι σε όλο τον κόσμο. Επίσης, μπορείς να δεις και τι γίνεται και με τη φράση "Toyota Auris"...
    http://www.google.com/trends?q=toyota+auris&ctab=0&geo=all&date=2007

    By Blogger Christos Latos, At 12:50 AM  

  • Ναι, ναι. Βλέπω ότι στα languages τα Ελληνικά είναι πρώτα, αλλά στα Regions η Κροατία μας περνάει και είμαστε δεύτεροι

    Not bad :-)

    By Anonymous Anonymous, At 3:26 AM  

  • Νίκο όταν έγραφα το άρθρο ή Ελλάδα ήταν πρώτη... :)

    By Blogger Christos Latos, At 4:43 AM  

  • Οι συνήθεις των καταναλωτών δεν άλλαξαν καθόλου. Αυτό που άλαξε είναι πως ορισμένοι στην αγορά κατάλαβαν ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ πως το νόημα όταν φτιάχνεις sites είναι να ασχολείσαι με τους επισκέπτες. Παλιά το λέγαμε online communities, τώρα το λέμε web 2.0

    By Anonymous Anonymous, At 9:31 AM  

  • Εδώ τα πλάνα για καμπάνιες επιμένουν να τα κάνουν τα media shops για να μη χάσουν τζίρο, και είναι τραγικά τα αποτελέσματα... που να μιλήσεις σ αυτούς τους πελάτες μαι και για web 2.0

    Εσύ καταλαβαίνεις απόλυτα τι θέλω να πω....

    By Blogger garfield, At 10:38 AM  

  • @garfield

    ναι καταλαβαίνω πολύ καλά. Αλλά η πίεση θα αρχίσει από τους διαφημιζόμενους και τα παραδοσιακά media shop δεν θα μπορούν να τους εξυπηρετήσουν. Για παράδειγμα όταν θα δει ο ανταγωνισμός της toyota το aurisblog.gr η κάποια τράπεζα το viral video της Leo για την τράπεζα Κύπρου(http://www.panos.gr/panos/2007/04/greek-web-20-continues.html)θα ζητήσει το λόγο από τη διαφημιστική της και το media shop. Η αγορά αλλάζει και το βλέπω κάθε ημέρα. Βέβαια είμαι τυχερός που μιλάω directly με πελάτες και όχι μέσω τρίτων...

    By Blogger Christos Latos, At 11:48 AM  

  • Πραγματικά έχει ξεκινήσει η τάση ή μάλλον στροφή προς το web 2.0 ή αλλιώς για το interactive internet.

    Σημαντική επένδυση γίνεται και με το http://www.yupi.gr όπου προσφέρει blogs, video sharing daily news με καυτά θέματα της show biz και όχι μόνο.

    Προσωπική μου άποψη είναι ότι στο μέλλον τέτοιες ενέργειες θα είναι πιο συχνές και μεγαλύτερη απήχηση .

    Είναι καιρός και στην Ελλάδα να συνειδητοποιήσουμε την δύναμη του μέσου και την ευκολία μετάδοσης δικών μας video, φωτογραφιών, και συναισθημάτων.


    Καλή αρχή…

    By Anonymous Anonymous, At 11:47 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home