Feed Me!
Με αφορμή ένα project της OgilvyOne για πρόταση κατασκευής ενός Blog πελάτη, πήρα το ερέθισμα για να ψάξω λίγο περισσότερο για ότι αφορά σε τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται σε τέτοιου είδους sites.
Τελευταία λοιπόν διάβασα ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο του imediaconnection.com σχετικά με το πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί η τεχνολογία RSS (που βρίσκουμε ευρέως στα Blogs) ως ένα Interactive Μέσο για την προβολή online διαφημίσεων.
“One of the latest new ways to infiltrate the attention of an increasingly evasive potential consumer that has come to the online media landscape is using RSS feeds into blogs.”
“RSS isn't just about content: the sponsored RSS feed is also a new tactic for online advertising on blogs.”
Μάλιστα μια από τις εταιρίες που έχουν δει στα πολύ σοβαρά τη διαφήμιση μέσω RSS ως μια εξελίξιμη μορφή online διαφήμισης που θα μπορούσε να ενταχθεί σε ένα online media plan, είναι η Feedster.
H Feedster ουσιαστικά είναι ένα internet search engine και λειτουργεί όπως και το AdSense του Google. Μόνο που αντί να σερβίρει sponsored links, σερβίρει sponsored RSS feeds.
“In essence, what Feedster has done is combine the power of search with the pervasiveness of blogging and turned it into a compelling advertising proposition.”
“Feedster has an index of over fifteen million syndicated feeds, including more than 75,000 professionally published sources such as the BBC, CNET, The New York Times, and Wired.”
“An advertiser can have their ads placed in a blogger's feeds; Feedster can contour their ads to them, but they also have access to the publishing history of the blogs in their network and can serve ads relevant to previous posts just as well as they can serve to new posts.”
Τελευταία λοιπόν διάβασα ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο του imediaconnection.com σχετικά με το πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί η τεχνολογία RSS (που βρίσκουμε ευρέως στα Blogs) ως ένα Interactive Μέσο για την προβολή online διαφημίσεων.
“One of the latest new ways to infiltrate the attention of an increasingly evasive potential consumer that has come to the online media landscape is using RSS feeds into blogs.”
“RSS isn't just about content: the sponsored RSS feed is also a new tactic for online advertising on blogs.”
Μάλιστα μια από τις εταιρίες που έχουν δει στα πολύ σοβαρά τη διαφήμιση μέσω RSS ως μια εξελίξιμη μορφή online διαφήμισης που θα μπορούσε να ενταχθεί σε ένα online media plan, είναι η Feedster.
H Feedster ουσιαστικά είναι ένα internet search engine και λειτουργεί όπως και το AdSense του Google. Μόνο που αντί να σερβίρει sponsored links, σερβίρει sponsored RSS feeds.
“In essence, what Feedster has done is combine the power of search with the pervasiveness of blogging and turned it into a compelling advertising proposition.”
“Feedster has an index of over fifteen million syndicated feeds, including more than 75,000 professionally published sources such as the BBC, CNET, The New York Times, and Wired.”
“An advertiser can have their ads placed in a blogger's feeds; Feedster can contour their ads to them, but they also have access to the publishing history of the blogs in their network and can serve ads relevant to previous posts just as well as they can serve to new posts.”
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home